Content marketing – pokaż innym, że jesteś ekspertem

Content marketing – pokaż innym, że jesteś ekspertem

Reklama w internecie może mieć różne oblicza. Pierwszym z nich, najbardziej popularnym jest kierowanie przekazu bezpośrednio do odbiorcy oraz wprost informowanie go o przygotowanej przez firmę ofercie. Na tej metodzie opiera się większość działań rynkowych i można śmiało powiedzieć, że jest to forma, która trafia do szeroko rozumianego klienta. Sytuacja się jednak komplikuje, kiedy celem działań marketingowych jest grupa odbiorców bardziej wyspecjalizowanych i wymagających.

Content marketing dla wymagających

content marketingDotarcie do osób, które posiadają wiedzę w danej branży, jest bardzo trudne, ponieważ nie da się ich bezpodstawnie przekonać do prezentowanych przez siebie treści. Często jest to grupa, która zadaje wiele pytań, chce znać jak najwięcej merytorycznych szczegółów i zwraca uwagę na detale. Doskonałym przykładem może być wybór bloczków lub cegieł do budowy domu. Jeżeli stworzymy reklamę bezpośrednią, w której znajdzie się napis „nasze bloczki są najlepsze – mamy 25 lat doświadczenia w branży”, prawdopodobnie zwykły klient, który nie ma pojęcia o specyfice materiałów murowych, nie będzie chciał znać wiele więcej szczegółów. Wystarczą mu informację o rozmiarach elementów, klasie ich wytrzymałości (aby porównać z tą założoną w projekcie) oraz cena. W przypadku, gdy mamy do czynienia z doświadczonym w branży budowlanej inżynierem, takie informacje mogą okazać się niewystarczające. Będzie chciał on dowiedzieć się więcej – poznać parametry izolacyjności termicznej i akustycznej, odporności na uszkodzenia mechaniczne, tolerancji wymiarowych, rodzaju spoin proponowanych w danej technologii czy nawet optymalnych warunków montażu zalecanych przez producenta. Aby przekonać do swoich racji takiego klienta, warto skorzystać z rozwiązań, które obejmuje tzw. content marketing. Polega on na budowaniu w oczach odbiorców swojej pozycji, a dokładnie przedstawieniu siebie jako specjalisty w danej branży. Proces ten jest jednak długi i wymaga podejmowania regularnych działań oraz ścisłej weryfikacji treści, które pojawiają się na danej stronie internetowej czy w mediach społecznościowych.

Istnieje jednak wiele możliwości tworzenia swojego wizerunku, jako eksperta konkretnej dziedziny. Jednym z rozwiązań jest prowadzenie bloga branżowego, na którym umieszczane będą przydatne informacje o konkretnej tematyce. W mediach społecznościowych można natomiast umieszczać odnośniki do branżowych artykułów czy porad. Warto także odnosić się do stron, które mają już ugruntowaną pozycję na rynku – mowa o katalogach branżowych oraz artykułach w serwisach, które dbają o merytoryczną wartość udostępnianych przez siebie treści.

Więcej na: Content Marketing Pikseo Toruń

Dodaj komentarz

Close Menu