Rodzaje maszyn vendingowych

Rodzaje maszyn vendingowych

Pierwsze modele maszyn vendingowych pojawiły się już wiele lat temu w Stanach Zjednoczonych. To tam zauważono potrzebę robienia zakupów przez dwadzieścia cztery godziny na dobę w małych punktach. Automaty na początku oferowały tylko jeden rodzaj napojów, ale z czasem były rozwijane i unowocześniane, dzięki czemu obecnie mamy aż kilkanaście rodzajów tychże maszyn. Można w nich kupować nie tylko jedzenie i picie.

Gdzie znajdziemy zewnętrzne maszyny vendingowe?

zewnętrzna maszyna vendingowaFirmy produkujące maszyny vendingowe mają swoje filie w Polsce, w których można kupić nowy automat. Cena takiej maszyny może sięgać nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych, więc jest to spory wydatek, jeżeli na przykład planujemy prowadzić sprzedaż w wielu miejscach za pośrednictwem takich maszyn. Innym rozwiązaniem jest zakup używanych modeli lub je wynająć od pośredników. Dzięki temu można sporo pieniędzy zaoszczędzić, które z pewnością przydadzą się na dotowarowanie maszyny. W sprzedaży znajdziemy maszyny przeznaczone do prowadzenia sprzedaży w budynkach, natomiast nowością jest zewnętrzna maszyna vendingowa, która jest wyposażona w specjalne zabezpieczenia przez niekorzystnym wpływem czynników atmosferycznych i przed ewentualnymi atakami wandali. Automat posiada zadaszenie i stały monitoring, więc może bezproblemowo stać na stacji kolejowej i autobusowej. W automatach można kupić przede wszystkim drobne słodkie i słone przekąski w postaci chipsów, batonów, ciasteczek czy wafelków. Istnieją też maszyny, które mogą łączyć różne rodzaje produktów, na przykład znajdują się wewnątrz nich półki na słodycze i napoje. Poza klasycznymi modelami vendingowymi, znajdziemy także maszyny z wbudowanymi agregatami chłodniczymi, które pozwalają na utrzymanie wewnątrz stałej, niskiej temperatury. Można w nich sprzedawać lody w sezonie letnim. W Polsce znajdziemy też maszyny vendingowe przeznaczone do sprzedaży leków wydawanych bez recepty i drobnych artykułów higienicznych oraz medycznych. Jednak ich jest bardzo niewiele, bo dopiero wchodzą na rynek.

Prowadzenie sprzedaży bez udziału sprzedawcy jest znacznie tańsza niż klasyczna sprzedaż w sklepie stacjonarnym. Z tego też powodu, wielu przedsiębiorców rozważa możliwość ich wprowadzenia do swojej firmy, jako nowy kanał sprzedaży. Można równie dobrze prowadzić firmę oferującą jedynie zakupy w automatach, gdyż są one tanie w utrzymaniu, są energooszczędne i mogą jednocześnie sprzedawać kilkadziesiąt rodzajów artykułów spożywczych. Dzięki temu prowadzą efektywną sprzedaż.