You are currently viewing Rodzaje orurowania samochodowego

Rodzaje orurowania samochodowego

Offroadowe samochody muszą być obowiązkowo modyfikowane i wzmacniane, gdyż podobnie jak samochody rajdowe, są narażone najbardziej na wszelkiego rodzaju kolizje i stłuczki, a tym samym mogą najszybciej ulec zniszczeniu nawet po jednym przejeździe. Wzmocnienia ramy są najczęściej stosowanymi modyfikacjami, mającymi na celu zwiększenie wytrzymałości dowolnego samochodu offroadowego, zwłaszcza jeśli jest on nowym pojazdem półterenowym.

Orurowanie do jazdy po offroadzie

orurowanie do dusterDacia Duster jest jednym z samochodów które są używane na offroadzie coraz częściej, aczkolwiek fabrycznie nie przystosowane do jazdy po tak trudnym terenie. Muszą być więc odpowiednio zmodyfikowane by mogły w ogóle wyjechać poza twarde nawierzchnie, a oprócz bardzo mocnego zawieszenia dodawane jest również orurowanie. Orurowanie do Duster dostępne jest w kilku różnych wariantach, przede wszystkim różniących się wagą oraz materiałem z jakiego zostały wykonane, oraz konstrukcją. Standardowa klatka, zamykająca całe nadwozie, łącznie z kabiną kierowcy jest nadal najpopularniejszym rodzajem orurowania, zwłaszcza w wersji wykonanej ze stali która pozostaje najtańsza i najbardziej ekonomiczna, aczkolwiek zdarza się iż nie jest ona dopuszczana do ruchu drogowego z racji bardzo dużej wagi, przekraczającej normy ustalone w kodeksie drogowym. Jest więc wyłącznie używana w samochodach jeżdżących po offroadzie, aczkolwiek za to jest najskuteczniejsza i najlepiej chroni przed najmocniejszymi uderzeniami. Nie jest jednak uznawana za szczególnie wygodną, przede wszystkim z racji iż utrudnia wsiadanie i opuszczanie samochodu. Znacznie bardziej komfortowa jest rama obiegająca całe nadwozie, aczkolwiek nie nachodząca na kabinę kierowcy. Ta wersja orurowania może być dopuszczona do ruchu drogowego, gdyż jest znacząco lżejsza od pełnego orurowania stalowego, i często bywa tworzona z lżejszych materiałów, aczkolwiek nie mniej odpornych. Najlżejsze jest natomiast orurowanie zakładane wyłącznie na przednią czy boczną część samochodu.

Takie orurowanie zazwyczaj wykonywane jest z najlżejszych materiałów i tworzyw sztucznych, często z włókien węglowych, i wykazuje się ogromną odpornością na uszkodzenia, a jednocześnie jest jedynym wariantem orurowania który nie musi być modyfikowany w żaden sposób by mógł być zamontowany w samochodzie mającym jeździć zarówno po offroadzie jak i po drogach. Wybór orurowania nie jest więc szczególnie skomplikowany, i wymaga jedynie wybrania odpowiedniej modyfikacji do samochodu, oraz jego zastosowania.