Wybieramy kurs pilota samolotów turystycznych

Wybieramy kurs pilota samolotów turystycznych

Nauka latania jest marzeniem wielu z nas. By zobaczyć, czy sprawdzimy się w roli pilota powinniśmy wybrać się  na pierwszy kurs latania, po którym uzyskamy licencję LAPL. Dzięki niej poznamy budowę samolotu, przyrządy do sterowania i będziemy musieli odbyć określoną liczbę osób. Przy tej licencji nie będziemy mogli latać z pasażerami. Loty turystyczne, z osobami na pokładzie i możliwością przemieszczania się na terytorium Unii Europejskiej da nam licencja PPL. Oprócz przejścia kursów musimy jeszcze cieszyć się dobrym zdrowiem i płynnie znać jeżyk angielski.

Podchodzimy do kursu pilota samolotu turystycznego

kurs pilota samolotu turystycznegoZanim zaliczymy kurs pilota samolotu turystycznego, warto zacząć od uzyskania licencji LAPL, która uprawnia nas do latania niekomercyjnego w obrębie konkretnego lotniska. Ważne jest to, że kurs ten ma bardzo rozbudowaną część teoretyczną. Musimy bowiem poznać budowę samolotu i zapoznać się z całym systemem sterowania. By móc latać z innymi osobami na pokładzie kontynuujemy dotychczasową naukę i zdobywamy licencję pilota turystycznego PPL, który może zabierać w podróż pasażerów. Każdy kurs, to oczywiście coraz więcej zajęć teoretycznych, gdyż dokładnie musimy poznać wszystkie metody radzenia sobie w trudnych warunkach atmosferycznych. Po zaliczeniu części teoretycznej,  przychodzi pora na wylatanie kilkudziesięciu godzin pod okiem instruktora. Loty końcowe wykonujemy już sami i uzyskujemy licencję. Kurs pilota samolotów turystycznych wymaga przejścia ćwiczeń na specjalnych symulatorach lotu. By podejść do kursu musimy bardzo dobrze władać językiem angielskim. Dzięki tej umiejętności będziemy mogli poruszać się w przestrzeni powietrznej państw Unii Europejskiej. Pilotowanie samolotów turystycznych jest tak naprawdę już nie tylko samą pasją, ale też wiąże się z możliwością zostania pilotem samolotów liniowych, którymi podróżujemy po całym świecie. Po kurskie PPL będziemy już wiedzieli, że chcemy mieć licencję pilota liniowych samolotów pasażerskich. Oznacza to dalsze szkolenia, ale wiąże się z uzyskaniem prestiżu, jaki bez wątpienia wiąże się z zostaniem pilotem samolotów rejsowych i liniowych.

By zdobywać kolejne licencje na pilota musimy przechodzić różne kursy o różnym stopniu zaawansowania. Zaczynamy od samodzielnego latania pod okiem instruktora, a kończymy na lotach  turystycznymi samolotami, które na pokładzie mogą mieć już pasażerów. My musimy przejść przez kolejne zajęcia teoretyczne oraz wylatać coraz większą ilość godzin, by czuć się na siłach do każdego lotu, który kończy kurs i otrzymujemy licencję pilota mniejszych, a potem coraz większych samolotów, na pokładzie których będzie coraz większa ilość pasażerów.

Close Menu